Beginn des Seitenbereichs:
Seitenbereiche:

  • Zum Inhalt (Zugriffstaste 1)
  • Zur Positionsanzeige (Zugriffstaste 2)
  • Zur Hauptnavigation (Zugriffstaste 3)
  • Zur Unternavigation (Zugriffstaste 4)
  • Zu den Zusatzinformationen (Zugriffstaste 5)
  • Zu den Seiteneinstellungen (Benutzer/Sprache) (Zugriffstaste 8)
  • Zur Suche (Zugriffstaste 9)

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Seiteneinstellungen:

Deutsch de
English en
Suche
Anmelden

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Suche:

Suche nach Details rund um die Uni Graz
Schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche


Suchen

Beginn des Seitenbereichs:
Hauptnavigation:

Seitennavigation:

  • Universität

    Universität
    • Die Uni Graz im Portrait
    • Organisation
    • Strategie und Qualität
    • Fakultäten
    • Universitätsbibliothek
    • Jobs
    • Campus
    Lösungen für die Welt von morgen entwickeln – das ist unsere Mission. Unsere Studierenden und unsere Forscher:innen stellen sich den großen Herausforderungen der Gesellschaft und tragen das Wissen hinaus.
  • Forschungsprofil

    Forschungsprofil
    • Unsere Expertise
    • Forschungsfragen
    • Forschungsportal
    • Forschung fördern
    • Forschungstransfer
    • Ethik in der Forschung
    Wissenschaftliche Exzellenz und Mut, neue Wege zu gehen. Forschung an der Universität Graz schafft die Grundlagen dafür, die Zukunft lebenswert zu gestalten.
  • Studium

    Studium
    • Studieninteressierte
    • Infos für Studierende
    • Welcome Weeks für Erstsemestrige
  • Community

    Community
    • International
    • Am Standort
    • Forschung und Wirtschaft
    • Absolvent:innen
    Die Universität Graz ist Drehscheibe für internationale Forschung, Vernetzung von Wissenschaft und Wirtschaft sowie für Austausch und Kooperation in den Bereichen Studium und Lehre.
  • Spotlight
Jetzt aktuell
  • StudiGPT ist da! Probiere es aus
  • Infos zu Studienwahl & Anmeldung
  • Crowdfunding entdecken
  • Klimaneutrale Uni Graz
  • Forscher:innen gefragt
  • Arbeitgeberin Uni Graz
Menüband schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Sie befinden sich hier:

Universität Graz Leap Interface – Living English Awareness for Professionals Ressourcen Unterrichtsideen
  • Über das Projekt
  • Publikationen
  • Ressourcen
  • Neuigkeiten

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Unternavigation:

  • Über das Projekt
  • Publikationen
  • Ressourcen
  • Neuigkeiten

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Teaching Ideas

Teaching Idea 1 ©Hanna Gottlieb-Zimmermann/Uni Graz
©Hanna Gottlieb-Zimmermann/Uni Graz

Teaching Idea 1

Christmas All Around The World

Materials:
Please click on the link to download the materials for this activity:

Christmas All Around the World.pdf 

Pictures: © Pixabay

 

Learning objectives:

- The students learn about different Christmas traditions all around the world.

- The students practice talking about Christmas traditions, including relevant vocabulary.

- The students practice the use of the present simple (talking about routines / general facts) / the second conditional (talking about situations or events that are unlikely or impossible).


Procedure:

Students work in groups. Each group receives a little info sheet which contains relevant information about a Christmas tradition in a specific country. In total, there are seven traditions from seven different countries. Each info text comes with explanations for some words.

Each group prepares a short statement about Christmas in the country assigned to them. When they are ready, they read out the statement and the other groups have to guess the country.


Language Focus - Differentiation:

The language focus for the group task is different depending on the level of the learners:

a) 1st, 2nd grade: present simple for routines

Learners are told to describe the Christmas tradition from their assigned country from the point of view of a person who lives there.

Sample statement: “Every year, I celebrate St. Lucia’s Day. I put on a white gown and wear a wreath in my hair. I serve my parents special buns […] Where do I live?”

b) 4th grade: second conditional for unlikely or impossible events:

Learners are told to speculate about what they would do at Christmas if they lived in their assigned country.

Sample statement: “If I lived in that country, I would celebrate St. Lucia’s Day every year. I would wear a white gown and wear a wreath in my hair. I would serve my parents special buns […] What country is that?”


Teaching Tips:

Monitor the learners during group work and make sure they use the target structures in their statement. Provide a model statement if you notice that they are having problems.


Extension Activities:

It will depend on the level of your learners which of the following activities you can use. The aim is to give the learners the opportunity to practice the target structures and vocabulary.

* Research task – find more Christmas traditions from around the world. Repeat the guessing game.

* Class survey – find out how many learners in your group celebrate Christmas and how many do not. The learners who do not celebrate Christmas can talk about other celebrations or traditions that are important to them.

* Group speaking task – learners plan a winter festival that incorporates different traditions they have learned about. The groups present their plans for the festival, and the whole class votes to decide which plan is the best one.

Nach oben

Teaching Idea 2

Linguistic Landscape Activity: Christmas Shop Window Texts

Arbeitsauftrag für die Schüler*innen: 

Write a story about a real or made-up shopping experience at Christmas time. You can choose between the following two options:

  1. A story about a busy Christmas shopping day where you wanted to find the perfect gift for a friend or family member. How did you feel while trying to find the perfect gift? Was it joyful?
  2. A story about somebody who decided to donate all their Christmas money to charities in the name of their friend/family member. How did they feel when donating? Were they joyful?

Include 2-3 sentences in which you describe the real or fictional Christmas shop window.

Make sure to make a mind-map of your chosen option first!

Underline all past simple and past progressive forms in your story!

Beginn des Seitenbereichs:
Zusatzinformationen:

Universität Graz
Universitätsplatz 3
8010 Graz
  • Anfahrt und Kontakt
  • Kommunikation und Öffentlichkeitsarbeit
  • Moodle
  • UNIGRAZonline
  • Impressum
  • Datenschutzerklärung
  • Cookie-Einstellungen
  • Barrierefreiheitserklärung
Wetterstation
Uni Graz

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche